Van noord naar zuid - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu Van noord naar zuid - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu

Van noord naar zuid

Blijf op de hoogte en volg Arwin

18 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Picton

Het is 6 uur in de ochtend, tijd om op te staan. Om uiterlijk 7.15 worden we bij de boot verwacht. Even snel opfrissen, opruimen en een boterhammetje smeren voor onderweg. Het gaat allemaal vlekkeloos en we rijden binnen 10 minuten de haven in waar we achterin de rij aansluiten om de veerboot op te mogen rijden. Het is perfect weer voor de overtocht. Volop zon, iets minder wind dan gister en geen regen! Helemaal goed, de zee lijkt kalm en beloofd veel goeds. We rijden de boot in en parkeren achteraan in de rij met campers. Daarna lopen we naar het bovendek, waar we lekker in het zonnetje wat foto's nemen en genieten.
Nadat we de haven uit zijn verplaatsen we ons naar binnen, waar we een bakkie koffie drinken en de tijd nemen om wat verslagen te schrijven. Het deinen valt gelukkig mee en Patricia heeft er eigenlijk geen last van. Arwin kan er wat minder goed tegen, de frisse buitenlucht doet hem goed. Dus hij staat lekker boven op het dek te genieten en alles vast te leggen.
Patricia vond het te winderig buiten dus die kwam zelden tot niet naar buiten. Alleen als ik heel erg hard aandrong :-).
Al met al was de bootovertocht een leuke ervaring, lekker ontspannen kijken wat er op het water gebeurd. Dat is weer eens iets anders dan zelf rijden.
Nu kregen we ook voor het eerst zicht op het zuidereiland, de eerste indruk was dat het weer heel groen is. maar nu alleen nog bergachtiger. Als je het vergelijkt met het noordereiland is dat heuvelachtiger.
Aangekomen in Picton uit de veerboot gereden en hop hop het stadje in. We begonnen bij het informatiecentrum om hier weer de nodige folders te halen en info op te doen. Verder nog wat boodschapjes gedaan en hup richting de marlborough sounds. Een soort van bergachtige baaien aan de zee.
We hadden al een gratis campsite opgezocht dus daar wilden we de middag/avond/nacht door brengen om dan de volgende dag te wandelen. De camping was alleen te bereiken over een 25km lange B-weg die wel volledig geasfalteerde was maar die net aan te doen was met de camper. Steile smalle wegen leiden ons naar de camping. Deze lag mooi in een baai tegen de berg aan. Wij ariveerde als eerst op deze camping. Later kwam er nog een camper bij en tegen de avond zette er een paar wandelaars hun tentje vlak naast onze camper nog op.
We speelde nog een potje Yatzee en gingen lekker vroeg slapen.