Lekker blijven rijden en daarna onszelf belonen! - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu Lekker blijven rijden en daarna onszelf belonen! - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu

Lekker blijven rijden en daarna onszelf belonen!

Blijf op de hoogte en volg Arwin

19 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Motueka

We hadden geen wekker gezet omdat we toch heel de vakantie vroeg wakker waren, werden we na bijna 12 uur slapen wakker. Wel een beetje laat, de wandelaars hadden al ingepakt en de andere camper reed 5 min later weg. Wij hebben nog heerlijk buiten in het zonnetje kunnen ontbijten. Lekker samen in de natuur. De wind was eindelijk gaan liggen, die waaide de afgelopen dagen behoorlijk en zorgde dat het toch snel iets kouder werd.
Na het ontbijt reden we de berg naar boven om daar aan onze wandeling te beginnen. Boven aan gekomen waren er geen pakeerplekken om onze camper te parkeren. Dat was flink balen. En om onze camper nou half op de weg te parkeren leek ons ook geen goed idee. Dus wij lichtelijk teleurgesteld omgekeerd en de weg ingezet richting Abel-Tasman National Park.
Onderweg kwamen we nog een mooi uitkijkpunt tegen, wij de camper geparkeerd, zagen we nog een mooi wandelroute van 60 min. Dat kwam mooi uit. Wandelschoenen aan en gaan met die banaan. Toch nog lekker een uurtje gewandeld.
We vervolgde onze weg richting Abel-Tasman. Er was onderweg nog een groot ongeluk gebeurd. Er was een vrachtwagen uit de bocht gevlogen, zo het dal in. Van de vrachtwagen was niet veel meer over maar alle hulpdiensten waren al terplaatse en de chauffeur stond bij de politie zijn verhaal te doen.
In Motueka aangekomen vonden we al snel de weg naar de camping. Een heel vriendelijke dame ontving ons daar bij de receptie. We raakte als snel aan de praat en Patries vertelde haar dat we graag wilden gaan kajakken en wandelen. Daar wist onze vlotte dame wel raad mee en voor dat we het wisten belde ze naar een kajakorganisatie in de buurt of er nog een plekje voor ons was. Dat was het geval, we worden morgenochtend om acht uur opgehaald en aan het einde van de dag ook weer op de camping terug gebracht, wat een luxe!
Omdat we lid zijn geworden van de camping organisatie van de camping waar wij op stonden, kregen we nog een leuk extra`tje! Een half uurtje bubbelen in de spa (wij noemen zo`n ding een hottub). Nou daar zeiden wij geen nee tegen om 6 uur dat ding gereserveerd. Hup de camper geïnstaleerd, nog wat dingetjes gerommeld en de hottub in. We konden zelfs nog even genieten van het de laatste zonnestralen... Klinkt vast heel vervelend allemaal ;-) Sorry!
Niet te laat naar bed want morgen staat er een leuke dag op het program.