Wijn wijn wijn wijn en schipper mag ik overvaren? - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu Wijn wijn wijn wijn en schipper mag ik overvaren? - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu

Wijn wijn wijn wijn en schipper mag ik overvaren?

Blijf op de hoogte en volg Arwin

17 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

We zijn in de wijnstreek, dus wat zullen we doen? Juist! Wijn proeven :-). Eerst even langs het informatiepunt in de stad om te vragen wat de beste wijnboer uit de streek is. Zij zaten midden in het centrum van Napier, zo konden we nog iets meekrijgen van de art deco stijl waarin dit dorp is gebouwd. Het doet een beetje Amerikaans aan allemaal. De mevrouw van het infopunt adviseerde ons naar de Mission Estate Winery te gaan. Hier doen ze 2 keer per dag een tour, waarbij ze heel wat vertellen over de historie van wijn in de provincie en het wijnhuis zelf. Eerst nog even een rondje door de stad, voordat we erheen gaan. We stoppen ook nog even bij de Mc Donalds op de parkeerplaats, om met gratis Wifi wat campings op te zoeken voor de komende tijd.

Eindelijk, het is zo ver! Tijd voor de tour. Bij het wijnhuis aangekomen vraagt iedereen ons eerst of wij ook de aardbeving gevoeld hebben... Errmmmm aardbeving? Niets van gemerkt (bleek een 5.5 op de schaal van richter). Nou goed, over naar mevrouw Dorothy. Zij neemt ons mee langs de vaten, processen en de nieuw gebouwde feestlocatie. Prachtig was het allemaal, we hebben weer heel wat geleerd. Nu is het tijd om zelf een lekker wijntje te gaan proeven. Gisteravond heeft het wijnhuis nog een prijs gewonnen in een jaarlijkse wijnwedstrijd, met recht zijn ze erg trots op wat ze maken. Ik moet zeggen, ze waren niet allemaal even lekker. Maar de rosé was gewoon weg goddelijk. Flesje mee en op weg maar weer.

We hadden besloten morgenochtend over te varen naar het Zuidereiland. Kijkend naar het weer leek dit ons een wijs besluit. Het betekende wel dat we nog een aardig stukje moesten rijden die middag/avond. Arwin vind het gelukkig niet erg om een stukje te sturen, dus daar gingen we weer. We hebben weinig stops gemaakt onderweg, want het weer was niet heel uitnodigend om uit te stappen. Het waaide nogal, soms zelfs stormachtig. Dat werd eigenlijk alleen maar erger toen we in de bergen aankwamen. Wij rijden namelijk met een behoorlijke windvanger. Gelukkig is Arwin een kundig coureur en kwamen we heelhuids bij de camping aan. Nou ja camping, voor deze avond voldeed een geasfalteerde parkeerplaats bij een motel prima. Snel het bedje in, morgen vroeg weer op voor onze boottocht!

• 19 Oktober 2012 - 20:20

Willem:

Wat een mooie verhalen weer. Vooral de ontmoetingen met de locals lijken me heel erg vermakelijk om mee te maken. Jammer dat het weer wat tegen zit en dat je niet naar mount Doom kon. Maar inderdaad wel een goeie reden om nog eens terug te gaan. Zo te lezen wil Chantal ook wel mee dan.

Wijnen van de nieuwe wereld zijn vaak wat minder zuur en soms zelf zoetig om dat de druiven HEEL veel zon krijgen daar. Ze kunnen ook heel vluchtig zijn zodat je je afvraagt wat heb ik nu zojuist gedronken. Afijn tot zover het leermoment van de dag :-)

Goeie vaart en tot op het zuidereiland.

x Pa

• 19 Oktober 2012 - 20:34

Marcenlies:

Hoi hoi,
    Leuk om weer jullie avonturen te lezen.
    Op naar de zon, goede vaart ;-)

Groeten,
    Marc en Lies

• 21 Oktober 2012 - 12:47

Nadine:

Lieve Arwin en Patries,

Wat heerlijk om al jullie verhalen te lezen!!! Door een of andere vage reden heb ik de mailtjes niet binnen gekregen terwijl ik me aangemeld had! Ik heb dus net ruim sen half uur al jullie verhalen door zitten nemen! Wat ongelofelijk gaaf klink alles wat jullie meemaken! Echt heel leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben en dat alles goed gaat met jullie! Geniet er maar lekker van met z'n tweetjes! Je mist hier niks;)

Dikke knuffel voor jullie allebei!

*kus*

Frank, Nadine en Finn:)

• 21 Oktober 2012 - 18:27

Patrick:

Hey Kiwi's!!

Goed om te horen en te zien dat jullie een super tijd hebben. Heb jullie foto's ff laten zien aan het thuisfront hier en probeer Frenk ervan te overtuigen dat dit het nieuwe vakantie vieren is ipv van hangen aan de Costa Brava maar hij wil er maar niet aan geloven haha!

Geniet er nog ff van! Op naar de andere helft!

Greetzzzz Patrick

• 23 Oktober 2012 - 16:40

Arjan:

Hoi Patries,

neem je nog een flesje mee voor de afdeling? ;-)

grt, Arjan.

oja: leuke verhalen om te lezen!