Grote boom - Reisverslag uit Dargaville, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu Grote boom - Reisverslag uit Dargaville, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu

Grote boom

Blijf op de hoogte en volg Arwin

11 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Dargaville

De volgende morgen werden we vroeg wakker en konden we de zon zien opkomen. Even douchen en rijden maar weer. De Treaty grounds staan op het programma, daar waar in 1840 het verdrag voor de basis van Nieuw-Zeeland werd ondertekend. Een belangrijke plaats voor de historie van Nieuw Zeeland dus. Daar weten ze goed gebruik van te maken... Kiwi's mogen gratis naar binnen, want de toeristen compenseren dit wel. Misschien zijn we te Hollands, maar 35 dollar per persoon was teveel van het goede om naar een grote kano te gaan kijken. Maar we zijn er geweest, hebben de heilige grond aangeraakt waar alles plaats heeft gevonden. Dat is toch ook wat waard. Aan de overkant was een wandelroute naar een grote waterval. Prima alternatief vonden wij.
Het was nog steeds heerlijk weer, dus een lekkere wandeling kon geen kwaad. Het was een smal paadje in een bos met vooral heel veel varens en maffe vogels. Die maken hier namelijk geluiden die ook thuis zouden kunnen horen in een computerspelletje. Wees gerust, we hebben ze vastgelegd op film dus jullie kunnen meegenieten. Het was een supermooie wandeling alleen wel iets langer dan verwacht. Even wat eten buiten in de zon en weer opgeladen vertrekken we naar het volgende avontuur.
We zijn die dag nog een oude Engelse nederzetting tegen gekomen en een supermooi strand bij Opononi aan de westkust. Ons doel was Waipoua forest met de grootste Kauri boom die op het eiland staat. Onverwacht stopten we precies op de goeie plaats. Onwetend werden we verrast door deze spectaculair grote boom van 1500 jaar oud en 14 meter in omtrek. Echt ongelofelijk dat er zoiets bestaat!
Hierna maar snel weer een campeerplaatsje zoeken voor de nacht. Ditmaal midden in het bos. Heerlijk met al die vogelgeluiden om je heen. Vandaag wel lekker zelf gekookt, dat lukt trouwens best in ons kleine keukentje. Weer lekker vroeg naar bed, zodat we er vroeg weer fit uit kunnen. Wel koud trouwens daar 's nachts! Gewoon rookpluimpjes blazen daar als je 's nachts naar de wc loopt op je slippers... Brrrr.

• 13 Oktober 2012 - 08:59

Tanja :

Leuk om weer wat te lezen van jullie!
    Misschien een idee om Piqo wat nieuwe erotische geluidjes bij te leren ;)
    Raar maar waar, wij worden net wakker en zitten aan het ontbijt! Bij jullie is het nu 20.00 uur dus of jullie zitten aan het avondeten met een biertje of toch al die tandenborstel aan het gebruiken.. Slaap lekker x