Voorbereidingen in volle gang! - Reisverslag uit Bleiswijk, Nederland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu Voorbereidingen in volle gang! - Reisverslag uit Bleiswijk, Nederland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen in volle gang!

Blijf op de hoogte en volg Arwin

19 September 2012 | Nederland, Bleiswijk

Over 2,5 week is het zo ver! op 7 oktober vertrekken wij voor 4 weken naar Nieuw Zeeland. De vlucht is geboekt en de camper staat bij aankomst op ons te wachten. Nou dat is geregeld denk je dan...

Ja, maar waar gaan we nu eigenlijk heen? Wat wordt de route en wat is er allemaal te doen. Vragen die ons de laatste dagen veel bezig houden. Gisteren toch maar weer een klein knoopje doorgehakt en tickets besteld voor een Rugby wedstrijd! Waar kan je nou beter rugby kijken, dan in het land van de all blacks met hun gepassioneerde haka's voorafgaand aan een wedstrijd?!?! Juist, dat dachten wij nou ook!

Het reisplan voor zover is 7 oktober vertrekken vanuit Nederland. We vliegen met Cathay pacific naar Hong Kong in 12 uur. En tsja sinds we daar van aankomst tot vertrek 14 uur de tijd hebben gaan we de stad in. Onder het mom van daar ben je misschien ook maar 1 keer in je leven :-). Vanaf Hong kong vliegen we dan nog eens 12 uur om uiteindelijk op 9 oktober in Auckland Nieuw Zeeland aan te komen. Daar kunnen we lekker een nachtje bijkomen in een hotelkamer, waarna op 10 oktober onze camper voor ons klaar staat.

Met de camper rijden we eerst een klein stukje richting het noorden. Daar wachten mooie strandjes, dolfijnen en de grootste bomen van de wereld op ons. Daarna zakken we af om de rugby wedstrijd te gaan beleven. Voor we op het zuider eiland aankomen, rijden we langs geisers, vulkanen, natuurlijke hot springs, Maori dorpen, wijngaarden en vast heel veel schapen.
De overtocht maken we met de ferry die 4 keer per dag over vaart. Op het zuidereiland valt nog veeeeeeeeeel meer te beleven dan het noordereiland. Van prachtige stranden, gletsjers, fjorden, meren tot jungle het is er allemaal te vinden. Teveel om op te noemen eigenlijk, dus dat laat ik ook maar voor wat het is. Het einddoel op het zuidereiland is Queenstown. Queenstown is de thrill capital of terwijl de aangewezen plek voor extreme sports. Eens kijken of we hier nog een adrenalinekick mee kunnen pikken :-). Onze terugvlucht uit Queenstown staat gepland op 3 november... Gelukkig duurt dat nog even en hoeven we ons in de tussentijd niet te vervelen!

We proberen onze verslagen bij de houden op deze site, zodat iedereen die dat wil een beetje mee kan genieten.

• 07 Oktober 2012 - 01:47

Marcenlies:

Hey, Heel veel plezier daar aan de andere kant van de wereld!!
    Gr Marc en Lies

• 07 Oktober 2012 - 08:07

Annemiek En Wim:

Wij wensen jullie veel nieuwe ontdekkingen, geniet ervan
    groetjes, Wim en Annemiek

• 07 Oktober 2012 - 08:45

Willem:

Lieve Arwin en Patries vandaag (zo 7/10) om 10 uur ben ik bij jullie. Dan gaat de reis echt beginnen :-) van Bleiswijk naar Schiphol. Spannend en mooi! Tot zo, Liefs pappie

• 07 Oktober 2012 - 15:36

Adrienne En Rene:

Vanuit de polder wensen wij jullie een hele mooie reis toe geniet ervan en we lezen de verslagen wel.
    groetjes adrienne en Rene

• 07 Oktober 2012 - 19:16

Astrid Lemerzaal:

Wauw zeg wat een prachtige reis! Heel veel plezier! We gaan jullie volgen.

Groetjes Astrid, Peter & Tessa

• 07 Oktober 2012 - 21:53

Ida Gijsenbergh:

6 oct. nog even met elkaar koffie gedronken en getoost op de mooie vac. die er komen gaat.afscheid genomen en op naar morgen, het vertrek. 7 oct. nog even een s.m.sje of alles gelukt is, en ja hoor. om 12.15 gaan ze aan boord!!! een goeie reis gewenst en tot horens. dag lieve schatten en geniet ervan. henk en ida.

• 08 Oktober 2012 - 10:04

Lida Meeuwisse:

Arwin en Patries
    heel veel plezier en we gaan jullie volgen!!
    groetjes van ons