Deel 1 van de vliegreis zit erop! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Arwin Patries - WaarBenJij.nu Deel 1 van de vliegreis zit erop! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Arwin Patries - WaarBenJij.nu

Deel 1 van de vliegreis zit erop!

Blijf op de hoogte en volg Arwin

08 Oktober 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Om half 10 al stonden Ada en Willem voor de deur. De laatste dingetjes gingen in de koffer en werden opgeruimd. Hebben we alles? Nou inmiddels merken we wel... we hebben ALLES ;-). We vertrokken netjes op tijd om 10 uur naar Amsterdam. Na het inchecken, rondje langs de winkels en wat doelloos rondhangen was het dan eindelijk zo ver. Ons vliegtuig was klaar voor vertrek en wij ook! Al een poosje hadden we ons geestelijk voorbereid op de lange rit, want 11 uur zitten en zeker met formaatje Arwin. Gelukkig hadden we een lekker ruim vliegtuig, dus Arwin hoefde zijn benen niet in zijn nek te vouwen. Beetje kletsen, beetje filmpjes kijken en spelletjes tegen elkaar spelen. Daar tussendoor nog een beetje slaap proberen mee te pikken. Dat bleek echter moeilijker dan gedacht. Arwin was gewoonweg niet moe en ik schrok wakker van mezelf als ik met mijn hoofd knikkebolde. De landing op Hong Kong was gepland om 7 uur plaatselijke tijd. Netjes op tijd en zonder problemen is dat gelukt. Tsja en dan?!?! Hong Kong airport heeft 6 verdiepingen en is een wirwar van mensen, zelfs 's ochtends. Onze bagage werd direct doorgecheckt naar de volgende vlucht (hopen we ;-)), dus we hoefden alleen met de handbagage door de controle voor toelating tot Hong Kong. Zelfs dat lukte. Eerst maar langs de starbucks voor de nodige cafeïne, daarna de trein in naar het vaste land. Hong Kong centrum was de eindbestemming. Daar aangekomen wisten we niet wat we meemaakten... Je weet niet waar je kijken, lopen of luisteren moet. Zo veel mensen, verkeer en geluid. Echt ongelofelijk! Wij dachten niet te veel plannen, dat komt wel goed... Misschien was Hong Kong hier toch minder geschikt voor, dan bijvoorbeeld Parijs... Oh ja en ik was het nog bijna vergeten te vermelden. Het was de hele dag 28 graden in een stad vol smog, lekkere warme wandelschoenen en heerlijke lange broeken! Fijn is dat, tip voor de volgende reiziger: neem een korte broek en slippers mee. De bergschoenen kunnen best een dag in een kluis op het vliegveld liggen.
Maargoed we hebben ons uiteindelijk uitstekend kunnen vermaken tot een uurtje of drie. Onze lampjes zijn wat op en onze voetjes ook wel, dus we hebben besloten de laatste uurtjes op het vliegveld door te brengen. Daar zitten we nu, drankje erbij, hapje erbij en hopen dat de tijd een beetje snel voorbij gaat. Om 20.55 stijgen wij weer op en maken wij de laatste 11 uur richting Auckland. Rond 13.00 komen we daar aan en hebben we lekker een hotelletje voor ons klaar staan om wat verloren uurtjes in te halen.

Jullie horen snel weer van ons!

• 08 Oktober 2012 - 12:43

Chantal:

Wat fijn dat het eerste deel van de reis goed is gegaan! Goed om te lezen dat jullie je wel vermaakt hebben... Jammer van het slapen, in het vliegtuig naar Portugal had je daar totaal geen moeite mee herinner ik me ;)
    Goede reis nog!!! Dikke zoenen!!!!!

• 08 Oktober 2012 - 14:02

Ada:

Het eerste stuk zit er op,fijn dat alles goed is gegaan,op naar Auckland.
    Liefs Ada en Willem

• 08 Oktober 2012 - 20:53

Marcenlies:

Op naar de laatse vele km

• 08 Oktober 2012 - 22:07

Tan&mich:

Hooi lieverds,
    Wat een leuk verslag hebben jullie geschreven zeg! Fijn om te horen dat het eerste deel goed is verlopen en er al op zit.
    Lekker wat bij proberen te slapen zodat jullie fris ide camper in kunnen stappen.
    We houden jullie in de gaten!
    X Tan,Mich en Piqo :)