Helikopter vliegen!!!! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu Helikopter vliegen!!!! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu

Helikopter vliegen!!!!

Blijf op de hoogte en volg Arwin

26 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Om 11 uur vertrekt de helikopter. We hebben de wekker extra vroeg gezet, zodat we zeker op tijd zijn. Oh man, gaat het nou dan echt gebeuren? Patricia heeft op haar 18e gesolliciteerd naar een baan als helikopterpiloot en is altijd gefascineerd als ze er een over hoort vliegen. Maar in een helikopter zitten en vliegen... dat heeft ze nog nooit gedaan. Wow vandaag gaat het dan dus echt gebeuren.
Vanaf de camping is het 10 minuten rijden naar het centrum, dus lekker dichtbij. We zijn ruim op tijd klaar om te vertrekken en komen rond 10 uur al in het centrum aan. We besluiten nog maar een bakkie koffie te drinken om de tijd te doden. We hoeven ons namelijk pas om kwart voor 11 te melden. Jeetje wat een vooruitzicht! De koffie is op, maar we hebben nog tijd over. We slenteren wat rond en besluiten ons dan te gaan melden. Er wordt nog even gecheckt of er gevlogen kan worden, want het is niet wat je noemt stralend weer... Oh jeej, we gaan toch wel? Nou de piloot wordt ingeschakeld. Die loopt naar buiten, kijkt naar boven en komt dan terug naar binnen om de telefoon te pakken en een andere piloot te bellen. Gelukkig, goed nieuws. Over een half uurtje stijgen we op! Of we dan ook een sneeuwlanding kunnen maken is nog even afwachten. Wellicht wordt het rondje vliegen ook wat kleiner, maar dat zien we wel. We gaan tenminste!

Nog heel even wachten en dan krijgen we een safetybriefing. Deuren worden voor je geopend, knopjes blijf je met je handen vanaf, gordels zijn er om om te doen en de koptelefoons liggen er ook niet voor niets. Helder! Ik zeg laten we gaan. Een oudere man en een dame van ergens in de 30 vliegen met ons mee. Gezellig hoor, de man kletst de oren van mijn hoofd. We rijden richting het veld waar vandaan de heli's opstijgen en moeten daar wachten tot onze lift aangevlogen komt. JA, daar komt ie! Arwin staat klaar om alles vast te leggen op film. Dan is het zo ver, we mogen instappen. Ik loop voorop en yes, mag voorin plaatsnemen naast de piloot. Echt gaaf, voorzichtig instappen en daar zitten we dan. Arwin zit achterin met de andere twee gewapend met een film en een fotocamera. Goed, daar gaan we dan! Woooowwwwwww wat is dit gaaf zeg. Tijdens de reis wisselen we nog even van film en fotocamera en genieten we vooral ook van het spectaculaire uitzicht. Oeeeee zal het lukken? De piloot gaat proberen de sneeuwlanding te maken, spannend!!!

WORDT VERVOLGT

• 01 November 2012 - 18:55

Willem:

Gaaaaafffffffff!!!! Ik ben helemaal jaloers.