Rotorua naar Tongariro - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu Rotorua naar Tongariro - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu

Rotorua naar Tongariro

Blijf op de hoogte en volg Arwin

15 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Vandaag wordt een lekker rustig dagje. Eerst wakker worden en ontbijten, daarna onze route bepalen. Via Taupo, een grote stad, rijden we naar Tongariro National park. Onderweg hebben we nog een aantal stops en het doel is eigenlijk om te gaan vissen rond Taupo. Bij de informatieite van Taupo aangekomen, blijkt een leuk vistripje met een boot gemiddeld 550 dollar te kosten. Nouuuuuu dat denken wij dus niet. Er is in de buurt van Tongariro een forelkwekerij, dus we gaan daar wel naartoe om te kijken of we daar wellicht wat kunnen vissen. Daar aangekomen, blijkt dit helaas niet mogelijk. Ook is de kwekerij iets kleiner dan dat wij verwacht hadden. Jammer! We lopen toch even een rondje, zien veel vissen en stappen daarna maar weer in de auto. Er zit een gratis campsite vlakbij. Hier gaan we eerst naartoe. Het zonnetje schijnt en het is een prachtig plaatsje aan het water. Al snel komt er een local in een kleine camper aan gereden. Het blijkt een oudere man te zijn die veel rondreist. Wij staan op een steiger te genieten van een drankje als hij erbij komt staan, zich voorstelt en begint te kletsen. Hij verteld ons veel verhalen over Nieuw-Zeeland en hoe het vroeger allemaal was. We staan bijna een uur te kletsen. Waarna hij ons adviseert niet als enige camper op deze plek te blijven staan. Wij volgen zijn advies op en verkassen uiteindelijk naar een betaalde camping in de buurt.