Een ECHTE burger - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu Een ECHTE burger - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu

Een ECHTE burger

Blijf op de hoogte en volg Arwin

31 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Die ochtend wikken en wegen we wat te doen. Het is niet echt top weer, maar er zijn nog zo veel mooie wandelingen in de buurt. Arwin wil het liefst nog een nachtje hier blijven. Maar we besluiten uiteindelijk dat we een klein stukje zuidelijker naar Manapouri rijden. Er valt daar genoeg te wandelen, dus daar gaan we weer. Daar aangekomen blijken we een watertaxi te moeten nemen om er te kunnen wandelen... nou nee dat en het feit dat het geen geweldig weer is doet ons omkeren. Weet je wat. We rijden lekker richting Queenstown. Het weer is daar hopelijk beter en er is genoeg te doen. Zo gezegd, zo gedaan! Onderweg stoppen we nog een paar keer voor een foto, maar verder eigenlijk niet veel.

Wel stoppen we in Queenstown. We lopen wat door de stad langs de verschillende winkels en dan gebeurd het. We zijn er al een paar keer langs gereden en altijd is het er druk. De Fergburger! Het zal vast iets heel bekends zijn, want zelfs Chinesen komen hier een burger halen. We lopen er langs en besluiten een burger te delen. Als we onze bestelling in handen krijgen snappen we dat het iets bijzonders is. Wow, dat mag wat wegen zo'n burger en kleinis het broodje ook niet. We strijken neer in het park aan de overkant om met volle teugen te gaan genieten. Geen servetten... Shit snel even halen aan de overkant, want deze burger is niet voor de poes en kan niet zonder dat je gezicht onder de saus zit worden opgegeten. Ok, terug naar het belangrijkste... Hoe smaakt ie? Woooooooooowwwwwwww, waarom hebben ze hier nog een Mc Donalds en Burger King? Dit is tien keer zo lekker. Hmmzzzz deze onthouden we!

Vanavond is het halloween en de meest uiteenlopende geschminkte types vullen de straten. Toch blijven we hier vanavond niet. We rijden door naar de camping waar we al eerder hebben gestaan, met de Nederlandse beheerster aan een prachtig meer net buiten Queenstown. We komen daar aan, heerlijk! Wat een rust en wat een uitzicht. Heel even zitten we nog buiten totdat de eerste druppels vallen. We verhuizen naar binnen, spelen een spelletje rummikub en gaan lekker slapen.