Douchen... wat fijn is dat :-) - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu Douchen... wat fijn is dat :-) - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu

Douchen... wat fijn is dat :-)

Blijf op de hoogte en volg Arwin

30 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Jeeeeeeeeeeeuuuuuukkkkkkkk... Oh bah, dit is niet leuk! Arwin heeft wel 80 beten op vooral zijn armen en benen. Pfffff en nu? Nou kruisjes zetten dan maar. We hebben geen anti insectenspul bij ons of zoiets, dus er zit niets anders op. Met een nagel een kruisje zetten in de bult en hopen dat het werkt.

Na dit tijdrovende karwei ontbijten we en bedenken we waar we vandaag heen zullen gaan. Te Anau wordt het. Daar gaan we iets tegen de insectenbeten halen en kijken of we nog een tripje naar de gloeiwormgrotten kunnen regelen. In Te Anau aangekomen gaan we naar het informatiecentrum, kopen iets tegen beten en iets om de beesten op afstand te houden. Daarna gaan we naar het centrum dat boottochten door de gloeiwormgrotten regelt. Nou dit blijkt in vergelijking met de boottocht in Milford qua prijs redelijk buiten proporties. Dus we besluiten het niet te doen. We lopen door de stad en informeren naar de mogelijkheden visgerei te huren. Er zijn momenteel niet veel visplaatsen open, maar er kan gevist worden. Vandaag is niet de dag, maar morgen wellicht.

Dan maar een camping zoeken met een fatsoenlijke douche en waar we van het prachtige weer kunnen genieten. Gelukt! We trekken onze korte broeken aan en gaan lekker buiten zitten. Aangezien een dun wolkje de zonnestralen begint tegen te houden gaan we even opfrissen met een wel verdiende douche. HEERLIJK! Mijn haar weer wassen, wat een luxe. Ja het buitenleven op campings met alleen een toilet is prima, het uitzicht is er vaak 100 x zo mooi! Maar een douche op zijn tijd kan toch ook geen kwaad. Fris en wel maken we kennis met de buren. 2 oudere stellen uit Nederland. Zij reizen in een grote camper met zijn allen. We kletsen en lachen wat, wisselen wat verhalen uit en gaan daarna koken in de gezamenlijke ruimte. Vandaag weinig spanning en sensatie, maar even bijtanken. Morgen gaan we weer wat avontuur opzoeken voor onze laatste dagen in dit prachtige land!

• 01 November 2012 - 14:28

Kathe:

Hoi schatten geniet nog van jullie laatste daagjes daar.
    Tot in Bleiswijkxxx

• 01 November 2012 - 14:28

Kathe:

Hoi schatten geniet nog van jullie laatste daagjes daar.
    Tot in Bleiswijkxxx

• 01 November 2012 - 20:34

Ida:

we zaten weer vol spanning op jullie verhalen te wachten, wat een reis! en de helicopter vlucht zal jullie wel heel lang bij blijven en mooie en speciale momenten! geniet er nog van, en we komen jullie graag weer ophalen zondag,we houden de vlucht in de gaten kwa tijd.liefs van pa en ma.xxxxxxxxxx

• 01 November 2012 - 22:48

Willem:

Zo we hebben weer van jullie verhalen genoten. Wat een belevenissen allemaal.
    Geniet nog lekker van de laatste dagen.

Liefs van andere pa en ma xxx

• 01 November 2012 - 23:41

Marcenlies:

Leuk om jullie avonturen weer te lezen, jullie maken mooie dingen mee zeg!!!
    Goede reis terug en lekker lang nagenieten, deze reis vergeten jullie nooit meer.
    gr M&L