Arthur's pass - Reisverslag uit Arthur’s Pass, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu Arthur's pass - Reisverslag uit Arthur’s Pass, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu

Arthur's pass

Blijf op de hoogte en volg Arwin

24 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Arthur’s Pass

Vanaf onze campsite is het niet zo ver meer rijden naar de Pancake rocks. We waren vroeg op, dus gingen lekker op tijd rijden, ook was het weer stralend weer! Wat een geluk. Eerst kwamen we langs een andere mooie wandelroute, waar je de door de zee uitgesleten kust kan bewonderen. Dus daar stopten we eerst. Gelukkig waren we vroeg, anders hadden we nooit naar het punt kunnen komen waar we nu zijn geweest. We moesten namelijk nu al rennen voor de aanwassende golven op het kleine steentjes strand. Daarna werden we beloond door een mooie waterval.

Hup weer terug in de camper en nog een klein stukje doorrijden. Er was een grote parkeerplaats, die vrij vol stond. Toeristisch gebied dus. Het is echt raar om te zien dat de hele kust daar bestaat uit laagjes steen die op elkaar liggen. Zo lijkt het tenminste net een stapel pannenkoeken! Na een wandeltocht tussen al dit spektakel trekken we verder. Arthur's pass wordt de bestemming. We hebben namelijk nog tijd genoeg om daar te komen vandaag en Arwin heeft wel zin in een ritje.

Via een prachtig mooie bergpas route rijden we richting een camping die we eerder op de kaart hebben opgezocht. We komen echter eerder op de route een andere camping tegen waar al 2 andere campers staan en besluiten hier te blijven. We registreren ons en zoeken een mooie plekje. Al snel komt er een Kea aangevlogen. Dit is een papegaaiachtige vogel die in Nieuw-Zeeland wel vaker voorkomt. Wij hadden hem echter nog niet eerder gezien. Het beest blijkt behoorlijk nieuwsgierig en Arwin gaat er op af om foto's te maken. Het beest besluit op een vuilnisbak te gaan zitten, zodat hij praktisch op ooghoogte zit voor Arwin. Bijna stapt het beest nog op zijn pet toen hij zijn hoofd naar beneden boog, maar nee aanraken is er toch niet bij. Inmiddels is het begonnen met regenen en ook waait het flink. We eten nog wat en kruipen maar snel onder de wol.
Die nacht gaat het flink tekeer buiten. Som komen er zulke harde windvlagen dat we bang zijn dat wij of een boom in de buurt om zal waaien. Ook de regen hield maar niet op... Bah! Gewoon blijven liggen en dicht tegen elkaar aan kruipen dan maar.