Walvissen kijken? - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu Walvissen kijken? - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Arwin Patries - WaarBenJij.nu

Walvissen kijken?

Blijf op de hoogte en volg Arwin

22 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Best gezellig zo'n avondje, maar het laat wel zijn sporen na... Wat ruikt daar toch zo? Oh dat is mijn haar en alle kleding van gisteravond. Ach ja, hopen dan maar dat we onze kleding ergens uit kunnen hangen. Douchen zit er sowieso niet in op deze plek, dus haar in een knot en gaan met die banaan. We ontbijten binnen, want ondanks de zon buiten is het wat frisjes. Arwin kan de zee zien vanaf zijn plek en roept ineens: Dolfijnen! Wat blijkt ongeveer 30 meter uit de kust zijn een groepje dolfijnen zich aan het vermaken. Hoe geweldig is dat?!?! Tijdens je ontbijt een live dolfijnenshow!
Na het ontbijt gaan we richting de vertrekplek voor de walvistocht. We moesten ons hier namelijk voor 10 uur melden voor de wachtlijst plekken, die ter plekke worden toegekend. Daar aangekomen staat er op de borden, dat de passagiers van 10 uur moeten beschikken over een sterke maag. Er is slecht weer op komst en dat is te merken ook. De wind buiten wordt steeds sterker en rond kwart over tien volgt de mededeling dat de tocht is gecancelled. Ook voor de rest van de dag verwachten ze niet te kunnen uitvaren. Dat is jammer! Maargoed een van de weinige tegenvallers deze vakantie. We lopen door een inmiddels aardige storm weer richting de camper. Weg van de kust en hopelijk van de wind is het plan. Hanmer springs is niet al te ver rijden, dus daar gaan we weer!

Onderweg krijgen we de nodige storm en regen te verduren. Ook denken we nog pinguïns te zien, maar het blijken de nepperts te zijn die we al eerder tegen zijn gekomen. Nou goed, we zijn inmiddels toe aan een warme douche, dus rijden naar een betaalde camping in het dorp. Daar aangekomen trotseert Arwin de regen en hij stopt de stroomkabel in het beschikbare punt... NIETS! Nou goed ander plekje proberen dan maar... NIETS. Ok, dit kan niet goed zijn. Gelukkig is het pas rond 2 uur en hebben we genoeg tijd dit uit te zoeken. We checken alles wat er te checken valt, maar komen er niet uit. Dus we bellen met de verhuurder. Daar krijgen we een aardig meisje te spreken, die duidelijk een checklist moet afwerken voor ze iemand langs stuurt. We lopen alle vragen door en krijgen te horen dat we ons huiswerk goed gedaan hebben. Wat wil je, ik heb mijn eigen handige man bij me dametje! Ze gaat een garage in de buurt zoeken en bellen. Ze belt terug, we kunnen over een half uurtje terecht!

We komen aan bij het tankstation met daaraan vast een kleine werkplaats. Gath blijkt de eigenaar te heten, die ons in korte broek en blouse met korte mouwen gedag komt zeggen. Ze voorspellen sneeuw die dag, maar dat blijkt hier voor de klederdracht weinig uit te maken. Gath loopt onze camper in, checkt het een en ander en zegt dan dat hij een elektricien moet bellen. Hij mag volgens de wet niet naar het 240 volt circuit kijken. Whatever Gath, just make it work :-). Wij hebben het wel koud en stellen een verwarming in de camper op prijs.

Tijdens het wachten op de elektricien, laat Gath ons wat foto's zien van de sneeuwval begin die week. Hij heeft er nog meer, dus wij lopen mee naar zijn kantoor. Er zitten toevallig foto's bij van de elektricien. Die blijkt zijn wagen van de weg af te hebben gereden nog niet zo lang geleden toen er sneeuw lag. Gath is hem toen te hulp gekomen. Met z'n drieën besluiten we de elektricien te stangen met dit verhaal. Hij komt aan en we maken wat goeie grappen, terwijl hij er achter komt dat de kabel gebroken is. Hup, nieuwe erin en alles is opgelost! We bedanken beide mannen voor de super service. Het blijkt maar weer, gastvrijheid is hier uitgevonden! We gaan weer richting de camping. Yes, ook daar werkt alles. We hebben een ontspannen middag/avond met verhalen schrijven, zorgen dat alle accu's vol zijn en hopen dat morgen het weer beter is dan vandaag.

• 27 Oktober 2012 - 13:26

Marcenlies:

Hoi, we hebben ff gelachen vanwege de herkenning. Ook wij stookten s avonds kampvuur en dan gaan je kleren stinken. Wij hadden na de eerste keer zogenaamde stookkleren, een trui en een broek die we s avonds bij het stoken aandeden en bij binnenkomst in de camper, hup alles in een vuilniszak. En de volgende dag dus die weer uit de vuilniszak en stoken maar...
    Dat haar jah das wat lastiger, maar een beetje parfum doet wonderen. Veel plezier nog en wij wachten weer op verhalen maar wat waren we er graag bij geweest want wat gaaf wat jullie allemaal zien en meemaken, gr Marc & Lies

• 28 Oktober 2012 - 14:27

Kathe:

Hoi Schatten, wat zijn de verslagen weer onwijs leuk.
    Heerlijk om n beetje met jullie mee te reizen.
    Schrijf net naar Ida dat wij dat ook nog n keertje gaan doen en dat Henk dan mee mag om de vuurtjes te stoken.

Geniet lekker xxx

• 28 Oktober 2012 - 14:27

Kathe:

Hoi Schatten, wat zijn de verslagen weer onwijs leuk.
    Heerlijk om n beetje met jullie mee te reizen.

Geniet lekker xxx

• 31 Oktober 2012 - 20:59